måndag 3 juni 2013

Sånt jävla bra bänkpass

Har varit sjukt mycket ångestladdning inför SM i bänkpress vilket jag idag äntligen fick bekräftat att jag fick ledigt. Har inte alls känt mig i form och jag har inte kunnat träna på samma sätt, med samma hjälp, som jag gjort tidigare. Men idag var jag så galet taggad och det kändes jävligt bra. Även om jag inte är uppe på dom vikterna som jag vill känns det som att det inte är långt ifrån.
Började värma upp, upp till 50 kg. Sedan som följer:
1x1 60kg
2x1 70kg
5x3 60 kg
4x1 65kg
Sedan fortsatte jag med en lagom tungt bröstpass.
Onsdag kör jag endast på 50 kg och på fredag 60 kg och tungt igen på måndag.
Målet är att gå in på 70 och klara 80. Hade vart grymt då jag på tidigare tävlingar inte tagit mer än 72,5.
Samtidigt blir jag så irriterad på mig själv eftersom jag har fått upp 90 ett par gånger, jag kan ligga och träna på 60, 65, 70. Jag borde kunna maxa upp mer än vad jag gör. Men förhoppningsvis tar jag död på mina psykiska spärrar på SM..

Anyway, nu borde jag egentligen gå ut och springa mina två km. Ni förstår vad sugen jag är på det nu..

/F

Inga kommentarer: