lördag 5 september 2009

you know who..

jag har alltid haft svårt att uttrycka mina känslor på rätt sätt,
säga vad jag egentligen tycker,
och vad jag känner.

ibland försöker man, och det kan gå bra, andra gånger kan det gå mindre bra.

idag ska jag faktiskt försöka.

jag har levt snart 20 år på denna jord. under dessa ord har jag haft otroligt många vänner, bra som dåliga. jag har alltid haft vänner.
en dag, hittade jag en vän, i källaren i dottevik. den äckliga källaren som ingen egentligen ville vara i, för den var snuskig. men där träffade jag henne.
flickan som förändrade mitt liv, föralltid.

frida, det är den vännen som skrivit sina bokstäver djupast i mitt hjärta.
det låter som jag skriver om min stora kärlek, men icke, det är min allra bästa vän frida dahlgren.

såååå länge, som vi bråkade, som vi gav varandra onda blickar, så många gånger vi suckade åt varandra, så månda gånger vi önskade att vi inte var i samma rum.
men uppenbarligen kan det vara bra, iallafall för oss, min vän.

jag älskar dig idag, i morron och varje dag jag lever, min bäste vän, frida!

puss/ M.

Inga kommentarer: