måndag 27 maj 2013

my bad

Dålig uppdatering från min sida nu. Hursom haver klarade jag kvalgränsen på tävlingen, men inte mycket mer än så men det var det som var målet och nu är det bara att ladda för SM, om jag kan få ledigt vilket verkade som ett litet problem men håller alla tummar för att det ska gå vägen.
Förutom tävling har jag tränat, även sprungit, då jag ska göra fystesterna till PHS igen om ungefär tre veckor.

I helgen tog jag en spontan tur till Karlstad för att hänga med mor och far och fira världens bästa mamma på hennes speciella dag. Pappa fick även med mig till tingvalla där vi sprang 2 km på banan och hör och häpna, 09.36 blev tiden. Mina stela stora elefant lyftar ben klarade av det. Även om det kändes som jag skulle dö i varje steg så klarade jag det. Kan inte vara annat än nöjd. På söndagen avslutade jag min korta helg i Karlstad med 10 km vandringsled med mamma och pappa i foppatofflor då jag hade stört skavsår. Men ändå var det den trevligaste och mysigaste söndagen jag har haft på riktigt länge.

Målet är även inför SM (om jag nu får ledigt) att gå ner en viktklass,och by the way, jag lyckades faktiskt gå upp 3 kg inför förra tävlingen (!!). Men det känns bra att prova att gå ner en viktklass nu, mest för att visa mig själv att jag faktiskt kan lyckas att någon gång i livet gå ner några kg. Jag har en komplicerad relation till mat då jag ständigt är hungrig och ständigt sugen på godis ;) Men det har gått bra än så länge.

Nu är det dags för lunch innan löpning och träning.
Ha en fin dag!

/F





2 kommentarer:

Anonym sa...

Tips om du vill gå ner o ha nåt annat istället för godis. Mm sport säljer diet bars med 4 g kolhydrater och 18,5 g. Protein . Smaker kokos och apelsinchoklad.
Body sience low carb diet meal heter de . Köper du 30 st blir de 10 kr styck har jag för mig ;)/ Ajjan

Frida sa...

Ah, tack. Kan vara bra att nåt annat ibland ;)